
Kép: Freepik
Marit Vea, Oslo városának közlekedésért és környezetvédelemért felelős városi tanácsosa egy kicsit kiakadt, miután a január 26-án tapasztalt havazásnak köszönhető Oslo és Bærum környékén a buszközlekedés jobban lefagyott, mint a Windows 95. Vea elnéző hangulatában nem párbajra vagy boxmeccsre hívta a Rutert, hanem egy találkozóra, ahol a tömegközlekedési szolgáltató kimagyarázhatja magát, hogy miért állt le egy kis hótól a komplett oslói tömegközlekedés nem kicsit, nagyon. Szerinte a legfontosabb most az, hogy megtalálják, mi az oka a leállásnak, azon kívül, hogy a Háttérhatalom Zrt. leszórta Oslót chemtraillel.
A másik eléggé gáz dolog pedig az, hogy az oslói buszállomány 80%-a elektromos járművekből áll, ezek egy része nem bír két, Norvégiában teljesen szokatlan dolgot, a havazást és a hideget. Viszont Marit Veán kívül az utasok is eléggé kibuktak kedvenc szolgáltatójukra. A közlekedésért felelős városi tanácsos által kezdeményezett, korábban is megénekelt találkozóra várhatóan a január 29-i hét vége felé fog sor kerülni. Vea szerint egészen egyszerűen elképesztő, hogy mennyire hiányos volt a tájékoztatás, amit kapott, illetve, hogy mennyi járatot kellett törölni a havazás következtében.
A Ruter január 26-án meghozta a Grorud környékén élőknek a húsvéti ajándékot. Persze nem csokinyuszit és csokitojást kapnak a környékbeliek, hanem aksiproblémák miatt kimaradó buszjáratokat. Az oslói SV (Sosialistisk Venstreparti – Szocialista Balpárt) közlekedésügyi szóvivője, Ola Wolf Elvevold eléggé kiakadt ezen. Szerinte az nem frankó, hogy a szolgáltató a grorudieket szivatja.
Marit Vea, aki egyébként a Venstre (Liberális Párt – norvég nevével ellentétben egyébként nem baloldali párt) politikusa, elmondta, hogy az oslói városvezetés azon dolgozik minden erejét beleadva, hogy a város lakosai jó és kiszámítható tömegközlekedési szolgáltatásban részesüljenek.
Elisabeth Skarsbø Moen, a Ruter kommunikációs és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője elmondta, hogy nem az lesz a megoldás, hogy tömegközlekedési szolgáltató saját körein belül tömeges lefejezést hajt végre. Szerinte ugyanis nem emberi hiba történt (csak annyi, hogy repülőből alkatrészenként dobált le hóembereket az IKEA, ám nem volt odalenn senki, aki össze tudta volna őket rakni). Skarsbø Moen szerint nem csak villanybusszal szívás közlekedni hóban, ugyanis a dízelbuszok és autók is bemondták volna az unalmast ilyen körülmények között. Majd azt is hozzátette, hogy a buszok hatótávolságával is akadnak gondok, de szerinte a legfőbb felelős ennek ellenére az időjárás (vagy a Háttérhatalom Zrt.). Emellett azon is dolgoznak, hogy ezeket a nehézségeket leküzdjék.
Akershus megye közlekedésért felelős vezetője, Håkon Snortheim sem fér a bőrébe. A Høyre (Konzervatív Párt) politikusa elmondta, hogy már alig várja a találkozót a Ruter vezetőivel. Szerinte rendkívül fontos, hogy ha a politikusok arra biztatják az embereket, hogy váltsanak tömegközlekedésre (avagy aki ezután is autóval merészel közlekedni, azt vágtázó elektromos busz után kötve kell kivégezni), akkor gondoskodni kell arról, hogy a közlekedési rendszer rendeltetésszerűen működjön.
Forrás: NRK
Comments