Július 1-jétől szigorodnak a fizetett reklámozás szabályai. Kjersti Toppe, család- és gyermekügyi miniszter örömmel nyilatkozott a változásról, ugyanis a reklámok rendkívül nagy hatást gyakorolnak a gyermekekre és fiatalokra.
A júliusi határidőt követően minden fizetett reklámot a minisztérium által készített logóval kell ellátni, ahol a fénykép vagy videó készítését követően bármilyen retusálás történt a benne szereplő személyeken, legyen az testméret, alak vagy bőr retusálása. A szabály a szociális média influenszereire is vonatkozik, amennyiben fizetett hirdetést tesznek közzé.
A logót a kép vagy videó bal felső sarkába kell elhelyezni, és a teljes kép 7%-át kell kitennie. A logó használatát a norvég fogyasztóvédelem fogja ellenőrizni. A használat elmulasztása először figyelmeztetést, majd bírságot von maga után.
Forrás: Regjeringen
留言