Kép: Wix
Az országos oktatási felmérésen már második éve romlott a nyolcadik osztályos diákok teljesítménye matematikából. Az ötödik osztályosok eredménye is romlott, de nem olyan nagy mértékben.
Az angol nyelvi felmérés eredményei mindkét évfolyam esetében javulást mutatnak.
- Az idei 8. évfolyam 2 skálaponttal rosszabbul teljesített matematikából, mint a 2022-es. Olvasásból a tavalyihoz hasonló eredmények születtek, ami a 2022-es eredményekhez képest egy skálaponttal gyengébb – írta az Oktatási Igazgatóság az összefoglaló jelentésében.
A nyolcadikos diákok 2022-ben 50, 2023-ban 48,8, 2024-ben pedig 48,1 pontot értek el matematikából.
Idén legalacsonyabb szinten teljesítő diákok aránya a 2022-es évi 9,3%-ról 14,4%-ra nőtt. A lányok átlagosan 1,6 ponttal jobbak a fiúknál olvasásból, míg a fiúk átlagosan 2,3 ponttal többet kaptak matematikából, mint a lányok.
A nyolcadik évfolyamból 60000, az ötödik évfolyamból pedig 56000 diák vett részt a felmérésen.
Az ötödikesek kicsit gyengébben teljesítettek olvasásból és matematikából, mint a tavalyi diákok, azonban angol nyelvből valamivel jobb eredményeket értek el.
- Szeretnénk, ha minden iskola felhasználná a felmérés eredményeit arra, hogy lássák, miben szorulnak a dákok segítségre, illetve hogy hol van szükség intézkedésekre – mondta Morten Rosenkvist oktatási igazgató.
A nemek közötti eltérés matematikából az ötödik osztályosok között a leginkább szembetűnő. Kétszer annyi olyan fiú van, akik a legmagasabb szinten teljesítettek, mint ahány lány, és a különbség növekvő tendenciát mutat.
Kékedi Anna
Forrás: VG
Comentários