top of page

Káosz az európai repülőtereken


Ha idén nyáron repülővel utazunk, hosszú idővel kell számolni. A pünkösd előtti pénteken mindenki belekóstolhatott abba, mi vár ránk az elkövetkező hónapokban.

Miután meglátogatta osztálytársait Amszterdamban, Jostein Lilandnak vissza kellett utaznia Sandefjordba. De nem biztos abban, hogy egyáltalán feljut a gépre.Több, mint egy kilométer hosszú sor volt a tűző napon. Az emberek naptejjel kenték magukat, és a táskáikon ültek. Osztogattak nekünk vizet és egy kis ételt – mesélte Liland.

Hasonló volt a helyzet Európa több nagy repülőterén.


Az ok az emberhiány

A repülőtereket a légitársaságokhoz hasonló módon sújtotta a pandémia. Sok helyen el kellett bocsátani az alkalmazottakat, és nem minden országnak van olyan jó kényszerszabadságolási rendszere, mint Norvégiának – mondta Hans Jørgen Elnæs repüléselemző.

Többek között a SAS 4000 járatot törölt, hogy orvosolják a kapacitásproblémát.


Rekordnap Oslóban

Az oslói repülőtéren a pünkösd előtti pénteken megdőlhet a rekord az utasok számában a járvány után. Ugyanakkor ez a nap egy jó előrejelzést adhat arról, milyen lesz a nyár a repülőtéren. 96 000 utast és 750 repülőt vártak csak ezen a pénteken.


Biztonsági jóváhagyás szükséges

Elnæs azt mondja, a repülőtereken minden munkakörből hiányoznak emberek, a becsekkolástól a biztonsági ellenőrzésig és a csomagok kezeléséig. A repüléselemző szerint ezek a munkakörök tipikusan a rosszabbul fizetett munkák közé tartoznak, és ha új embereket akarnak felvenni, be kell őket tanítani, és meg kell felelniük a biztonsági előírásoknak.


Intézkedéseket vezettek be

Amsterdam Scipholban nem engedik be az embereket a repülőtérre, ha több, mint négy óra van a repülő indulásáig. Nagy-Britanniában a Tui és a Ryanair légitársaságok arra kérték az utasokat, hogy ne érkezzenek több, mint három órával indulás előtt.


Hasonló intézkedésekkel kell számolnunk, annak ellenére, hogy nem lehet tudni, mi lesz a helyzet az egyes repülőtereken – mondja Elnæs.


Hosszabb lehet az átszállási idő

Egy másik intézkedés lehet, hogy a repülőterek megnövelik az időt két repülőjárat között átszállás esetén. Ha különböző légitársaságoknál vásároljuk a jegyeket, a saját felelősségünk elérni a járatot. Ha azonos légitársasággal utazunk, a társaság nagyobb mértékben tudja befolyásolni a járatok indulását.

Ramstad Westby, az oslói repülőtér igazgatója azt tanácsolja az utasoknak, hogy kövessék azt, amit a légitársaságok mondanak, válasszák az automatikus megoldásokat, ha tehetik, csekkoljanak be online vagy az automatáknál, maguk adják fel a csomagjaikat, és csak kézitáskával utazzanak, ha lehetséges.


Forrás: NRK

16 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Opmerkingen


bottom of page