Az élelmiszerpiaci szereplők már jó előre beharangozták, hogy február 1-től rendkívüli mértékben, mintegy 10%-kal nőnek az élelmiszerárak.
Aki tehette, még januárban igyekezett megejteni a nagybevásárlást, ami azt eredményezte, hogy január utolsó napján rendkívüli módon megemelkedett az élelmiszerüzletek forgalma.
Február elsején pedig megérkezett az előre beharangozott áremelés.
Sok esetben sokkoló áremelkedésről beszélünk, mely egyik legkiemelkedőbb példája a Zalo mosogatószer, ami mintegy 43%-kal lett drágább
Február elsején robbant a bomba, a Kiwi bejelentésével, hogy ők nem emelnek. Úgy döntöttek, számukra fontosabb a piaci részesedés, mint az árrés, vagyis inkább bevételt veszítenek, mint vásárlókat.
Természetesen a Kiwi lépését a versenytársak nem nézték jó szemmel. A Rema és a Coop őrületes nyilatkozatháborúba kezdett, és minden lehetséges felületen kritizálták a Kiwi döntését.
Élelmiszerpiaci szakértők szerint amennyiben a konkurencia nem csökkenti a megemelt árakat, nagymértékű piaci részesedést veszíthet.
A nyilatkozatháborúk közepette úgy tűnik, a háttérben mégis megkondultak a vészharangok és megkezdődött a munka, hisz rövid időn belül megérkezett a bejelentés: a Rema és a Coop is változat árstratégiáján, és az előző nap megemelt árait visszaviszi az áremelés előtti szintre.
Ez esetben úgy tűnik az élelmiszerpiaci nagyhatalmak versenyében végre egyszer mi, vagyis a fogyasztók jártak jól.
Forrás: NRK, Nettavisen
Comments