top of page

Cicaharc (oroszlánharc) az élelmiszerpiacon

Szerző képe: Renata Orban-KerekiRenata Orban-Kereki

FOTO: SIMON SKJELVIK BRANDSETH / NRK
FOTO: SIMON SKJELVIK BRANDSETH / NRK

Az élelmiszerpiaci szereplők már jó előre beharangozták, hogy február 1-től rendkívüli mértékben, mintegy 10%-kal nőnek az élelmiszerárak.

Aki tehette, még januárban igyekezett megejteni a nagybevásárlást, ami azt eredményezte, hogy január utolsó napján rendkívüli módon megemelkedett az élelmiszerüzletek forgalma.

Február elsején pedig megérkezett az előre beharangozott áremelés.

Sok esetben sokkoló áremelkedésről beszélünk, mely egyik legkiemelkedőbb példája a Zalo mosogatószer, ami mintegy 43%-kal lett drágább


Február elsején robbant a bomba, a Kiwi bejelentésével, hogy ők nem emelnek. Úgy döntöttek, számukra fontosabb a piaci részesedés, mint az árrés, vagyis inkább bevételt veszítenek, mint vásárlókat.

Természetesen a Kiwi lépését a versenytársak nem nézték jó szemmel. A Rema és a Coop őrületes nyilatkozatháborúba kezdett, és minden lehetséges felületen kritizálták a Kiwi döntését.

Élelmiszerpiaci szakértők szerint amennyiben a konkurencia nem csökkenti a megemelt árakat, nagymértékű piaci részesedést veszíthet.


A nyilatkozatháborúk közepette úgy tűnik, a háttérben mégis megkondultak a vészharangok és megkezdődött a munka, hisz rövid időn belül megérkezett a bejelentés: a Rema és a Coop is változat árstratégiáján, és az előző nap megemelt árait visszaviszi az áremelés előtti szintre.


Ez esetben úgy tűnik az élelmiszerpiaci nagyhatalmak versenyében végre egyszer mi, vagyis a fogyasztók jártak jól.


Forrás: NRK, Nettavisen

 
 
 

Comments


A honlapon található információk tájékoztató jellegűek.

SZERETNÉL ELSŐKÉNT ÉRTESÜLNI ÚJDONSÁGAINKRÓL? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Köszönjük, hogy feliratkoztál!

A honlap eddigi látogatóinak a száma:

  • Magyar-Norvég Fórum
  • Magyar-Norvég Galéria

© 2022 Magyar-Norvég Fórum

bottom of page