top of page

Cicaharc (oroszlánharc) az élelmiszerpiacon


Az élelmiszerpiaci szereplők már jó előre beharangozták, hogy február 1-től rendkívüli mértékben, mintegy 10%-kal nőnek az élelmiszerárak.

Aki tehette, még januárban igyekezett megejteni a nagybevásárlást, ami azt eredményezte, hogy január utolsó napján rendkívüli módon megemelkedett az élelmiszerüzletek forgalma.

Február elsején pedig megérkezett az előre beharangozott áremelés.

Sok esetben sokkoló áremelkedésről beszélünk, mely egyik legkiemelkedőbb példája a Zalo mosogatószer, ami mintegy 43%-kal lett drágább


Február elsején robbant a bomba, a Kiwi bejelentésével, hogy ők nem emelnek. Úgy döntöttek, számukra fontosabb a piaci részesedés, mint az árrés, vagyis inkább bevételt veszítenek, mint vásárlókat.

Természetesen a Kiwi lépését a versenytársak nem nézték jó szemmel. A Rema és a Coop őrületes nyilatkozatháborúba kezdett, és minden lehetséges felületen kritizálták a Kiwi döntését.

Élelmiszerpiaci szakértők szerint amennyiben a konkurencia nem csökkenti a megemelt árakat, nagymértékű piaci részesedést veszíthet.


A nyilatkozatháborúk közepette úgy tűnik, a háttérben mégis megkondultak a vészharangok és megkezdődött a munka, hisz rövid időn belül megérkezett a bejelentés: a Rema és a Coop is változat árstratégiáján, és az előző nap megemelt árait visszaviszi az áremelés előtti szintre.


Ez esetben úgy tűnik az élelmiszerpiaci nagyhatalmak versenyében végre egyszer mi, vagyis a fogyasztók jártak jól.


Forrás: NRK, Nettavisen

23 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page