A Norvég Fogyasztóvédelmi Hatóság úgy véli, hogy az online áruház továbbra is megsérti a törvényt, annak ellenére, hogy széleskörű útmutatást kaptak a hatóságtól.
A Norvég Fogyasztóvédelmi Hatóság szankciókat fog alkalmazni a Stayclassy webáruházzal és a cég vezérigazgatójával szemben, mivel számos panasz érkezett hozzájuk a Stayclassy webáruházzal kapcsolatban. Sajtóközleményben azt írják, hogy több alkalommal is felvették a kapcsolatot a céggel, hogy felhívják figyelmüket a törvények betartásának fontosságára. Mivel a felszólítások nem vezettek eredményre, most bírságok készülnek kivetni.
A cég vezérigazgatója, Thomas Holstad nagymértékben felelőssé tehető megtévesztő marketing gyakorlatban való közreműködésért, ezért a Fogyasztóvédelmi Ügynökség 400.000 korona büntetést tervez kiszabni rá, míg a céget másfél millió koronára büntetnék.
Az E24 megpróbált kapcsolatba lépni Thomas Holstaddal, de sajnos nem sikerült vele beszélni, azonban Holstad a DN-nek azt nyilatkozta, hogy a cég követte a hatóság útmutatásait, és a kampányt egyeztették a hatósággal. Úgy véli, hogy minden vásárló "rekordalacsony áron vásárolt". Szerinte ők jóhiszeműen jártak el, betartották az irányelveket, a többi innen már az ügyvédek dolga lesz.
A Norvég Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a jogsértések elsősorban arra vonatkoznak, hogy az internetes áruház nem jelenítette meg az eredeti árat, csak az akciós árakat, illetve, a cég nem valós árcsökkentést tüntetett fel.
A hatóság úgy látja, hogy a Stayclassy marketing gyakorlatával félrevezette a fogyasztókat mivel nem tájékoztatta őket az eredeti árakról, ezzel azt a benyomást keltette, hogy csökkentették az árat, holott a valóságban ez nem történt meg,
A Stayclassynak január 2-ig van lehetősége jelezni, ha nem értenek egyet a bírsággal..
Forrás: E24
Comments