
Augusztus elején a Norvég Adatvédelmi Hatóság és a Meta pere zajlott az oslói kerületi bíróságon. A fő kérdés az volt, hogy eldöntsék, be kell-e tartania a technológiai óriáscégnek az egymillió koronás napi bírság megfizetésére vonatkozó határozatot.
A Norvég Adatvédelmi Hatóság ugyanis elrendelte a Facebookot és az Instagramot birtokló Metát, hogy hagyja abba a személyes adatok úgynevezett viselkedésalapú marketing célú felhasználását mindaddig, amíg a cég ezt törvényes úton nem teszi meg. Ez a típusú marketing azt jelenti, hogy a felhasználók érdeklődési köre szerinti reklámokat látnak.
A Meta csalódottságáról számolt be az NRK-nak, és dolgoznak egy új modell bevezetésén, amiben a felhasználók önként beleegyeznek az adataik felhasználására marketing célból. Még nem tudni, hogy a Meta fellebbezni fog-e az oslói bíróság döntése ellen.
Forrás: NRK Beta
Comments